Cum mi-am depasit frica de judecata celorlalti

standing-in-the-storm

„Traieste viata pentru tine si nu pentru altii. Nu permite fricii ca vei fi judecat, respins sau ca lumea nu o sa te mai placa sa nu te lase sa fii autentic „.- Sonya Parker

Timp de multi ani m-am confruntat cu un sentiment al invinovatirii. Asta nu era pentru niste lucruri pe care intr-adevar le facusem, doar acel sentiment ca de fiecare data cand se intampla ceva nefast in viata mea , trebuia intr-un fel sa fie vina mea.

In familiile numeroase,de multe ori parintii pedepsesc toti copii pentru ca este greu sa iti dai seama cine este vinovatul pentru nazbatia facuta.

Si mie mi s-a intamplat,in copilarie,sa fiu pedepsita pentru ceva de care era raspunzatoare sora mea (dar si invers era valabil ).

Poate si din cauza unor concepte religioase transmise inca din copilarie cum ca Dumnezeu ne pedepseste pentru faptele noastre aproape tot timpul traim cu sentimentul de vina ,ne culpabilizam pentru ceea ce nu merge bine .

Acum stim ca unele situatii care ne preocupa pot fi doar lectii care se repeta karmic,din alte vieti sau pot fi afectate de energiile celor din jur, tot ceea ce atragem in viata sunt rezultatul cuvintelor si actiunilor noastre,in nici un caz Dumnezeu nu ne pedepseste.

Ideea unui Dumnezeu care sta pe tronuri in Ceruri si ne trazneste din cand in cand ar trebui sa dispara.

Oricine ar crede ca sentimentul de vina vine din convingerea ca ai ranit pe cineva dar mi-a luat mult timp sa cunosc motivele pentru care ma simteam vinovata desi nu facusem vreun rau cuiva.

Cum dizolvam sentimentele de vinovatie

Constiinta de sine inseamna sa dai la o parte lucrurile care le-au spus altii despre tine  si sa dai mai multa atentie la ceea ce stii tu despre tine ca este adevarat.

Am realizat ca sentimentul meu de vina era atasat de ceea ce credeam ca gandesc altii despre mine.

Foloseam vina ca un mecanism defensiv. Ma invinovateam prima, sperand sa gasesc greselile si sa le corectez inainte ca altii sa le gaseasca. Am sperat ca toata aceasta extra alerta ma va ajuta sa evit criticile si judecatile din partea altora asupra mea.

Teama mea cea mai mare era frica de a fi criticata.

Cum sa invingem aceste frici?

Fricile sunt provocari care ne pun inafara zonei de confort si ele sunt oportunitati pentru o reala dezvoltare personala.

Am descoperit ca dezvoltarea mea a inceput sa se intample atunci cand mi-am adunat curajul de a experimenta. Cum ar fi daca as trai ziua care mi-o doresc? Dar daca nu m-as mai ingrijora despre ce cred altii?

Am inceput sa fac tot ce este mai bine posibil.

Am cautat noi cai sa-mi imbunatatesc munca, doar ca sa o fac mai placuta pentru mine.

Am incetat sa caut sa ii impresionez pe altii si sa imi ascund greselile. I-am lasat sa ma urmareasca ca sa ii pot intelege si sa ii cunosc mai bine dar si ca sa invat din ce spun ei.

In majoritatea timpului , nu am fost judecata sau dezaprobata de altii. Ghiciti cine era cel mai mare judecator? Eu!

Infruntandu-mi temerile , le-am redus semnificativ si am putut trai cu ele .

Stiind ca altii nu ma critica, nu a fost indeajuns. A trebuit in continuare sa rezolv acele judecati negative proprii care le aveam fata de mine daca vroiam ca intr-adevar sa ma accept cu adevarat,sa ma iubesc si sa ma eliberez de vina.

Cum ajungem la acceptarea de sine?

Acceptarea noastra vine din recunoasterea lucrurilor de care nu suntem mandrii ,a gresi este omeneste.

Este un intreg proces de vindecare a regretelor:inlocuieste parerea de rau cu compasiunea apoi fi gata sa te ierti.

Ingerii ne transmit ca in fata divinitatii suntem considerati inocenti: ni se da libertatea de a experimenta tot ce dorim ,doar mergand pe un drum gresit putem afla calea cea dreapta si doar dintr-o “greseala” invatam,devenim mai intelepti si ii putem ajuta pe altii care trec prin situatii similare.

Totul este experienta de viata din care invatam. Daca ceea ce facem ne aduce in viata ce nu ne place vom stii imediat unde avem de lucrat astfel incat sa traim frumos ,usor si bine.

Cu totii intotdeauna facem tot ceea ce stim ca este mai bine pentru noi.Poate nu este dar noi chiar facem tot ce credem ca este mai bine.

Cand intelegeti asta,ca in fata lui Dumnezeu nimeni nu este considerat vinovat , ca Dumnezeu ne iubeste cu o dragoste infinita ,cand va eliberati de credintele false legate de “greselile” facute veti avea parte de o revelatie:

VETI INCEPE SA VA IUBITI CU ADEVARAT cu tot cu greseli. Va fi un sentiment coplesitor ,veti simti fata de voi ceea ce nu ati simtit niciodata.

Este timpul sa termini cu sentimentele de vinovatie

Daca sentimentele de vinovatie te sacaie si pe tine este timpul sa iesi din asta.

Constientizeaza ceea ce este adevarat despre tine. Iesi din zona ta de confort si expune-te fricilor tale.

Poti sa te schimbi si sa faci totul mai bine cu fiecare zi care trece. Iarta –te si accepta-te asa cum esti cu adevarat.

Elibereaza-te de vina si incepe sa traiesti.

Sa va fie de folos,Doamne ajuta!

3 comentarii

  1. Salut,
    Daca „in fata lui Dumnezeu nimeni nu este considerat vinovat” atunci de ce a mai venit Domnul Isus Hristos in lume? Intr-adevar „Dumnezeu ne iubeste cu o dragoste infinita” acesta este si motivul pentru care L-a trimis pe fiul Sau: ca sa moara in locul celor vinovati, El Cel nevinovat.
    Inaintea Lui Dumnezeu se vine cu pocainta(parere de rau ca ai facut ce este rau) si credinta ca in locul tau a platit fiul Sau.
    Citeste Biblia, tot ceea ce „predici” aici, nu este dupa Cuvantul Lui Dumnezeu.
    Domnul Isus sa te binecuvinteze, sa-ti dea pocainta si credinta (Marcu 1:15), numai El poate sa-ti vindece viata (Fapte 4:12) Amin!

    Apreciază

    1. Multumesc Constantin pentru cele scrise si accept punctul tau de vedere , Asta este credinta mea ,ca in fata Lui Dumnezeu acum suntem considerati mereu nevinovati si puri si frumosi ,asa ii vad si eu pe ceilalti ,asa ma vad pe mine. Nu spun ca nu imi asum responsabilitatea pentru faptele mele si greselile mele din trecut dar realizez ca prin marea Lui bunavointa Dumnezeu m-a lasat sa trec prin toate acestea ca sa fiu acum ceea ce sunt si sa-mi vad adevarata lumina .
      Nu propovaduiesc nimic,este un spatiu virtual unde imi scriu parerile,credintele, nu cer sa ma creada cineva ,sa ia nimeni drept adevar divin ,valabil pt toata lumea ceea ce eu scriu.Asta nu se poate caci desi suntem la fel fiecare privim lucrurile altfel.
      Iti intorc binecuvantarea cu recunostinta ,multumesc ,Doamne ajuta!

      Apreciază

Lasă un răspuns

